söndag, december 10, 2006

Julfest men var är julkänslan?

En trevlig julfest, som tidigare år och vilken bra show. Vilket duktigt gäng som körde "Saturday Night Fever". Jag kan inte låta bli att imponeras av deras kondition och fysik. Härlig musik och bra drag! Tyvärr tenderar festen att klinga ut när dansbandet drar igång. Några själar dansar men många drar iväg till hotellrummen för att inmundiga mer drycker. Jag och Daniel satt och pratade med några av hans arbetskamrater innan vi gav upp runt 00:30. I år hade vi ju faktiskt turen att få en bungalow och slapp bo i de där miniatyrrummen som finns på Pite havsbad, Jag hade önskat att upplägget var lite annorlunda framåt småtimmarna så att folk höll sig kvar i lokalen och höll ångan uppe. Bussen hem gick klockan 10 och vi var hemma drygt en timme senare. Jag kan tala om att det inte var någon höjdare att slaska och plaska sig hem från badis (där bussen stannade). Jag vill ha riktig vinter NUUUUUU!

Nu ska jag återgå till matlagningen. Idag blir det vitlöksmarinerad oxfilé, hasselbackspotatis och svampstuvning med färska champinjoner och kantareller. Längtar så efter nåt avsnitt av "Skenet Bedrar" - den serien är så otroligt rolig! fast först är det dags för en dusch...

See ya' later!

Inga kommentarer: