torsdag, december 21, 2006

"Sprit, sprit och aldrig nån mat..."

Så var plusgraderna och takdoppet tillbaka. Ska vi förlora snön nu igen så här precis innan jul? Fy, så trist!

Det är blixhalka ute och jul- och vinterkänslan dog totalt redan i går kväll då det på kort tid gick från 5 minus till lika många plusgrader.

I går var vi på bio och såg "Deja Vu", filmen var helt ok men nog krävdes det att man var alert och hade hjärnan på "on". Det var nämligen en smula rörig emellanåt. Jag gillade dock den originella biljaktsscenen, maken till förvirrande *s*

I dag kommer jag att sluta kl 15 så att vi tar oss iväg liiiite tidigare till Luleå, vi ska nämligen och armbågas med alla andra som fått lön och behöver julhandla. Min känsla av att vi inte kommer att vara ensamma är stor! *s* Daniel vill in en sväng till stan först, så så får det bli sedan vidare ut till storheden för inhandling av både mat och dryck. Angående dryck, jag har en del att införskaffa. Vill ha en box med vin hemma inför kommande fester, jag vill även ha en flaska whisky och en flaska gin så att jag kan göra irish coffee och gin och tonic. Kanske nån cider/öl också och så måste jag köpa nyårsbubblet. Och just det ja, kanske en glögg till lördagens glöggafton med Tove & Jonas. Huj, huj....

(Angående rubriken så är det ett citat (från en Klintbergare/skröna?) som lyder: En man och hans lilla dotter befann sig på systembolaget en fredag, det var mängder med folk där och dottern började ledsna på att hänga med sin pappa på diverse ärenden. För att uttrycka sitt missnöje höjer hon rösten och utbrister: "sprit, sprit och aldrig nån mat", vilket i sin tur ledde till att pappan fick väldans bråttom iväg från butiken i fråga)

Förresten, jag känner mig ganska säker på att jag skippar kvällens aktiviteter i Luleå, tar ännu en raincheck på detta (det börjar bli några nu)!

Inga kommentarer: