fredag, december 22, 2006

Tänka sig att vi överlevde!

Vi tog oss till Luleå (men skippade stan denna gång), vi hittade parkeringsplats, vi tog oss genom systembolaget, Ica MAXI och Rusta med både förståndet och livet i behåll. Det var inte så illa som jag föreställt mig faktiskt. Kanske börjar det riktiga kriget i dag och fortsätter i morgon.

När vi kommit hem och packat upp våra varor tog jag itu med både knäckkokning och griljering av skinkan så nu är det gjort. I dag hade jag tänkt göra den där supersmarriga laxpatén. Tänkte ta med en till Älvsbyn på julafton och den andra tänkte jag ge till mamms och papps så kan de ta med den på deras husbilsresa i jul. Ett litet tack för att hon kokat sin underbara blodkorv åt mig och för att vi fått två sidor av hennes gravade lax.



Min fina hyacint har förresten slagit ut nu! Jag älskar doften av hyacinter till jul...



Nu har jag ju äntligen julledigt och det är vardag, så jag tänkte faktiskt bege mig till Salem ett tag. See ya!

Och...stressa inte sönder er nu! Det finns ett liv efter jul också!

Inga kommentarer: