fredag, januari 12, 2007

25 grader kallt *brrr*

Vi har ju varit förskonade från kyla i vinter men nu har den slagit till, det nöp ordentligt i kinderna när jag gick till jobbet idag.

Idag är det fredag, denna ljuvliga dag. Idag kommer min Daniel hem igen. Idag börjar "Let's Dance" - denna lättsamma och trevliga TV-underhållning. Idag blir det smarrig kycklingröra till middag. Idag har jag bjudit en tidigare kollega på middag, vin, tv och surr.

I natt jag har inte sovit nåt vidare, jag har vaknat flera gånger och efter sista svängen runt 05 hade jag svårt att somna om igen. Just nu känner jag mig lite semi-zombie men det brukar ge med sig. I värsta fall får jag väl gå och ställa mig ute en stund, då vaknar man garanterat till liv.

Jag fick lite spännande och glädjande nyheter i går, det är dock inget jag kan gå in desto mer på just nu men det var minsann en höjdare! I går hörde jag också av en bekant som det var ett tag sedan jag hade kontakt med, mycket trevligt. Jag hoppas att vi kan ses nån gång framöver också.

Oj oj, vad jag längtar tillbaka till mitt svala sovrum, min sköna säng och mitt fluffiga duntäcke. Suck...

Nu ska jag ta och ringa Daniel och höra hur han har det där i ödemarken.

Tjipp!

Inga kommentarer: