söndag, januari 14, 2007

Gräsänkablues

Så har ännu en helg förflutit. Det var trevligt att träffa Lina i fredags, hon är minsann en liten pratkvarn den tösen *s*. Det var ett tag sedan hon drack vin så hon lyckades bli ganska ordentligt berusad och körde nån Gustavsbergare här innan hon åkte hem. Tack Ronny för skjutsen, mycket snällt! I går var Daniel på fest och jag kilade ner till Camilla och umgicks där, en granne till henne var också där och just denna granne vet jag att en manlig bekant försökt få kontakt med men hon har varit ganska avståndstagande. Det hela slutade i alla fall med att de hade telefonkontakt under kvällen så nu är det bara att hålla tummarna.

Jag håller som bäst på med dagens middag, blodpalt. Stormen Per tvingar iväg D på jobb söderut och han åker redan idag, Herkulesplanet som ska ta dem ner lyfter kl 17. Det är tråkigt men jag blir gräsänka i veckan. På onsdag när jag fyller år är det ännu en husvisning som jag funderar på att åka på, såvida jag är gästfri då - alternativet är ju att de får roa sig själva medan jag smiter iväg en stund.

Jag har precis pratat med Jeanette i telefon, tänkte bjuda över henne på middag men hon och mamms och papps var på väg ner till Umeå. I morgon ska hon göra en preoperativ undersökning av ögonen, tisdag är det operation och onsdag ännu en undersökning sedan är då tanken att de ska får börja åka hemåt. Jag håller alla tummar och tår att operationen faller väl ut. Den lilla syn hon har behöver hon få behålla. Hon har verkligen haft det besvärligt på sistone...

Dags att kolla till palten

Inga kommentarer: