torsdag, januari 04, 2007

En intensiv längtan....

Några dagars skön ledighet är över. Vad jag haft det bra. Jag älskar att vara ledig och ta dagen som den kommer med så få måsten som möjligt. Bara vara duger gott åt mig, det tycker jag är själavård.

I går kväll var jag till Agneta och umgicks lite. Vi såg på film/TV och pratade strunt, hon bjöd även på en smarrig fruktsallad. I pausen mellan film och TV gjorde jag ett försök att rusa till Konsum för att se om de hade kvar nån av julskinkorna de sålde ut men tji fick jag. Jag ska kolla om nån annan har i veckan.

Jag vet inte vad det är men på sistone har min längtan tillbaka till vår fantastiska resa varit så otroligt påtaglig. Jag är helt galet full av "längt" efter ännu en sån resa med Daniel. Vi pratade en del om resan i går och det hela resulterade i att vi nu slits mellan att ta västkusten ett varv till istället för östkusten. Det finns ju så mycket kvar att se och vi längtar ju båda så mycket efter Las Vegas igen. Samtidigt så är ju västkusten något vi upplevt och minnena därifrån är så fantastiska - därav denna intensiva längtan men det är ju faktiskt inget som säger att inte östkusten också blir en underbar upplevelse. Vi älskar ju båda New York och vill gärna även ta oss ner till Florida. Vi har hursomhelst något att fundera på nu.

Men återigen, vilken resa vi gjorde. Jag är så lyrisk när jag tänker på den. Det känns som en fantasi och en illusion att vi varit där, när jag ser på fotona (vi har ju 1000+ bilder) förstår jag ju att det faktiskt är sant. Jag minns varje dag med glädje. En magisk stund (av flera) var när vi hämtat ut vår fina Chevrolet Monte Carlo och lämnade San Francisco, vilka otroligt vackra vyer längs Highway 1. Att sedan stanna bilen där vi önskade och se ut över havet, picture perfect beautiful - och att få göra en sådan resa med mannen i sitt hjärta är inget annat än en sann fröjd.

I morgon är det fredag, så skönt. Jag har ju vant mig vid sovmornar och hemmamys nu. Det känns skönt med en mjukstart på jobbet igen, en kort vecka som förhoppningsvis ska vara lagom slitsam. Jag, Daniel, Pernilla och Ronny har planerat att gå ut och äta på M/S Bränna i morgon kväll och sedan ev. gå vidare till puben för något glas. Det ser jag fram emot, det var längesedan nu. På lördag vill en bekant att vi ska träffas hos henne i Luleå men jag vet i ärlighetens namn inte om jag orkar. Jag har förberett henne på att det nog inte blir så och bett om en raincheck. En annan bekant, dock bosatt här i stan har också frågat om vi ska ses i helgen. Det känns som ett lite mindre projekt om jag skulle få ett infall. Jag vill dock inte bestämma något ännu, det känns på tok för jobbigt att ha hela helgen inbokad redan nu.

Förresten! Vi ska och titta på ett hus på tisdag. Äntligen något som intresserar, om än inte just på det område vi önskar så hett. Men det är värt en titt i alla fall. You never know, det kan ju bli kärlek!

Inga kommentarer: