onsdag, januari 31, 2007

Finns ödet?

Den frågan slår mig ibland. Senast i fredags...

Jag var ute på ärenden i jobbet, besökte en firma där även en kollega visade sig vara. Vi åkte båda därifrån samtidigt, hon körde precis före mig. Vi valde dock olika vägar genom stan. Den väg hon valde är jag vanligtvis också väljer men inte i fredags. När vi senare under eftermiddagen ses i fikarummet så berättar min kollega att hon längs den väg hon kört mött en narkotikapåverkad (detta framkom dock först senare) man som kom körande rakt mot henne på hennes sida av vägen. Hon lyckades svänga undan in på en parkeringsficka men 5 sekunder senare frontalkrockar mannen med bakomvarande bil som inte hade någon parkeringsficka att tillgå. Det kunde lika gärna ha varit min bil, jag låg ju precis bakom min kollega innan jag, av någon anledning valde en annan väg genom stan.

Ibland undrar jag...

Inga kommentarer: