torsdag, februari 01, 2007

Jag vägrar skämmas för att jag har ett jobb!

Nu är jag ilsk!

Här på Aftonbladets bloggcommunity finns en del som bloggar om arbetslöshet, varav en jag brukar läsa. Till min stora fasa läste jag ett inlägg i den bloggen i går där han öppet kritiserar och förolämpar oss som jobbar inom vården, vi profiterar på de arbetslösas situation då den skapar mer jobb åt oss. Hans inlägg i korthet kan tolkas som att vi som har jobb är bortskämda och divor. Vad vet han om min livs- och arbetslivssituation? Jag har varit arbetslös både innan och efter studier men har nu ett jobb och för detta har ingen rätt att förolämpa mig. Jag VÄGRAR ha dåligt samvete för att jag har ett jobb. Jag har studerat och kämpat som många andra, alla med jobb har inte haft en gräddfil in i yrkeslivet!

Jag har tidigare läst den bloggen och känt med författaren i hans situation, dessutom ligger det uppenbarligen något mer under ytan med tanke på den självdestruktivitet han utsätter sig för. Men sedan det där inlägget i går och hans påhopp på oss vanliga arbetare tappade jag all empati...

Hursomhelst önskar jag vederbörande lycka till i sitt jobbsökande och uppmanar honom att ta sig en funderare innan han attackerar oss arbetare igen. Vi är inte din fiende!

Inga kommentarer: