tisdag, januari 23, 2007

Kylan har slagit sina klor i oss

Så mysigt! I går fick jag hem min Daniel. Jag har sovit som en stock i natt, har inte vaknat en enda gång innan på morgonen. Daniel spekulerade i att det berodde på att jag var trygg när han var hemma igen, jag behöver ju inte vara rädd för garderobsmonstret. Yeah right! *S*
Idag är det minus 27 grader här, det är väl så kallt tycker jag men jag minns när vi hade huset i byn, det var julhelg och vår värmepanna jävlades, det slog till och blev 43 minusgrader. Vi körde eldningspass under natten för att huset inte skulle frysa. Usch! Då hade 27 minus varit rena rama önskedrömmen...

Dagens lunch blir rester från i går, Flygande Jakob - det var den där överraskningsmiddagen jag nämnt tidigare. Visst är den helt ok men bananer i mat är inte riktigt "my cup of tea". Dagen idag kommer jag nog mest att ägna mig åt att rensa i papper och pärmar och börja förbereda inför flytt (jag undviker helst att åka ut idag - om det går). Den 1/2 ska jag lämna mitt kontor för att flytta in i en kollegas dito, vi har rumsbrist här på jobbet och det kräver att några flyttar ihop, denna gång var det min tur. Det känns lite vemodigt att lämna det rum man varit med att utforma och där man trivs, dessutom är det lite jobbigt att sitt ai samma rum och prata i mun på varandra i telefon men vad gör man? Nåja, vi vänjer oss säkert...

Inga kommentarer: