tisdag, januari 09, 2007

Lagen om alltings jävlighet

Ikväll vill inget! Vi missade samtalet från resebyrån för att vi var på husvisning just då. För att ta det där om huset nu så funderar vi väl. Det är inte direkt nej men heller inte ja, huset hade helt klart sin charm. I kväll har jag fått mycket gjort, började med att laga mat, sen kastade vi oss i väg på husvisningen, iväg och handla, hem och äta, vika tvätt, starta en ny maskin, duscha, fixa manikyr och pedikyr och laga byxor. Efter detta satte jag mig i godan ro och tänkte titta på miniserien på 3:an om tsunamikatastrofen, ja då lägger TV3 av att fungera! Som substitut tänkte jag sätta mig och surra med några kompisar på ett community där jag hänger en del, nej naturligtvis är det överbelastat och det tar 5 minuter att ens öppna ett mail. Ger upp den saken! När jag sedan ska hänga tvätten innan sänggåendet så visar det sig att tvättmaskinen valt att insjukna plötsligt, den har varken tömt eller centrifugerat. Försöker få igång den genom att starta något annat program med icket! Det hela slutar med att jag får vrida ur kläderna och hänga dem. Jag ska kolla filtret ikväll och testa att köra en tom maskin i morgon. Jag hoppas att det visar sig vara lösningen, eftersom jag gärna står över den utgiften!

Jag är ledig i morgon och hoppas att det betyder att det blir en bra dag! Sova lite längre, starta maskinen (som visar sig fungera), se på "Våra Bästa År", mysa och självavårda mig själv samt naturligtvis få det där efterlängtade telefonsamtalet från resebyrån.

Visst blir det väl så?!

Inga kommentarer: