torsdag, januari 25, 2007

Monstret har retirerat

Den värsta ilskan har lagt sig och mensmonstret har börjat att dra sig tillbaka. Det hela lättade lite redan då Daniel kom hem från jobbet i går. Jag känner mig dock besviken över det där med huset fortfarande. Saken är ju den att vi vill ha med våra pappor just för att få deras åsikter i saken, så då är det väl bara att acceptera deras tyckande. Idag ska vi på visningen, det blir D:s premiärtitt på huset och min andra. Saken är den att det mycket väl kan bli ännu en titt eftersom min pappa inte kan vara med idag pga övertidsarbete. Såvida inte luften går ur oss redan i eftermiddag.

Snälla, hjälp nu till att hålla tummarna!

I morgon är det dags för lön - äntligen! Januari är ingen njutningsmånad sedd ur ekonomiskt perspektiv. Jag kollade just min lönespecifikation och några hundralappar mer har det faktiskt blivit, skönt att se det i alla fall med tanke på att man redan börjat se de ökade utgifterna. Jag tror att jag ska flytta nästa veckas halvdag till i morgon så att vi kan åka till Luleå och bunkra upp i kyl, frys och skafferi redan under förmiddagen. I morrn kväll är tanken att jag ska till en arbetskompis och dricka vin och prata strunt. Någon utgång vet jag dock inte om det blir. Mitt vad det är kan det ju bli så...eller inte.

I går började jag grava lördagens nötbit, jag hade ingen oxfilé hemma så det fick bli rostas men det borde gå precis lika bra. Det ska bli spännande att se om det blir lika gott som när jag smakade det hos Pernillas bror.

Nu ska jag ila och hämta en kopp kaffe. Ha en skön dag allesammans! Här har det äntligen blivit mildare ute, det är bara en 10 minusgrader nu. Alldeles lagom för en norrbottnisk vinter.

Inga kommentarer: