onsdag, januari 24, 2007

Hur ska man behaga alla?

Jag hör gång på gång hur det suckas över ditt och datt, en del stör sig på att kvinnor visar för mycket cleavage, en del stör sig på att överviktiga (som jag) visar sig ute medan andra vill ha fler av oss, den del retar sig på "invandrarnas invadering" av favoritstället medan andra tycker att folk är på tok för unga/gamla. Hur ska vi behaga alla? Det skulle onekligen bli intressant om alla fick som de ville. Då skulle uteställenas temakvällar kunna heta:
  • långa män och korta kvinnor
  • Halebopkund v.s Teliakund
  • gift söker älskarinna
  • om du tar mig på häcken så följer jag med dig hem - för oss desperata
  • kvinnor som gillar undergivna män
  • strikt klädda kvinnor och deras beundrare
  • korta män och långa kvinnor
  • vi jämnlånga
  • vi jämngamla
  • män som avgudar redheads
  • blondiner som söker blondiner
  • jag är rik och du är fattig
  • arbetslösas afton
  • vi som bara gillar oss själva och de som beundrar oss
  • du är filmgalning och jag likaså, ska vi hångla?
..osv...osv...osv...

Är det verkligen så svårt att ha skoj och njuta av en trevlig utekväll med dina vänner om det finns fyra 50-taggare där? Likaså om det på stället minglar någon som kanske inte är fullt så hipp och modemedveten som alla andra? Måste du äcklas av paret som funnit varandra och kanske inte är årets vackraste? Och hon som väger för mycket men vill rocka loss på dansgolvet, är det så jobbigt? Sen invandrarkillen i toakön, måhända han är mer högljudd än oss "stillsamma svenskar" men måste det förstöra en nöjeskväll?

Om vi ska segregera oss efter allas vilja så kommer det att vara en person på varje ställe. Jag säger bara: prisa mångfalden! Låt oss vara olika och kunna vistas i samma lokal - och ha trevligt

Inga kommentarer: