måndag, februari 12, 2007

Dags att byta liv igen?

Måndagkväll. Har fixat och donat med min vinsats, det är några år sedan jag satte en sådan sist så jag hoppas att det ska gå vägen denna gång. Ännu doftar det starkt och "jästigt" - jag får ta och rocka loss i en dans med hinken några gånger om dagen under en tid *s*. Jag har även ordnat så att jag har 1,5 kg rostbiff under gravning (heter det så? *s*) i kylen. Tänkte förära syrran och mina föräldrar med varsin bit när det är klart. Jag tror i alla fall att det är pappsens melodi!

Dagen idag har inte varit så himla speciell. Jobbat, lunchat på Norrigården med trevligt sällskap, handlat lite efter jobbet och sen pysslat med det jag nämnde tidigare. Sedan jag kom hem har jag hunnit få en drös kramar och ömhetsbevis, jag har en sån go' sambo här hemma! I morgon är jag ledig, vad jag tycker om de dagarna. Sova lite längre, masa sig upp till en dusch, kika på VBÅ (det är inte så tokigt med lite verklighetsflykt ibland) och bara ha det bra.

Jag har pratat en del med syrran via vårt journalsystem idag, vi är nämligen båda landstingsanställda. Hon känner sig sugen på en av våra "byta liv"-kvällar igen. Med det avses att vi åker hem till dem, tar hus och barn en kväll/natt och de tar vår lägenhet och har möjlighet att gå ut och äta, dansa eller vad de nu vill roa sig med och dessutom kan unna sig en ordentlig sovmorgon om de så önskar. Det är egentligen en ganska bra grej men nu råkade det krocka med en fotbollscup som Daniel ska delta i. Inte för att det borde vara en omöjlighet men det hänger ju på om Daniel vill åka upp till byn och vara där efter en dust (eller flera*s*) på fotbollsplanen.

Jag har hunnit prata med mamms några gånger idag också, senast handlade det om att hon fått erbjudande om att vara med i ett TV-program och hade lite betänkligheter om vilka programledarna var. Jag förklarade i alla fall mer om dem och det slutade med att hon ska sova på saken.

Åter till verkligheten!

Inga kommentarer: