onsdag, februari 14, 2007

Hundbett i ansiktet

Dagarna tuffar på, ingen speciell action att förtälja om i går. Var ledig, njöt av sovmorgon, dusch och lite TV. Hann även göra undan lite tvätt och sånt där ”småplock” hemma.

Pratade med syrran, ”deras” hund Ådi (de tog hand om den då de riktiga ägarnas dotter blev allergisk) hade visst bitit hennes flicka i ansiktet när hon kramade honom i går. Hunden (en pudel – fnyser lite *s*) har tydligen nafsat pojken i ansiktet en gång tidigare också. Hunden är dessutom gammal och stelbent så nu blir det hundhimlen för honom. Jag brukar ha diskussioner med Agneta gällande detta med hundar, hon förstår inte meningen med att ha typ rottweillers eller andra s.k. ”kamphundar”. Jag brukar trycka på att pudlar inte alls är tryggare och här har vi svart på vitt på den saken nu också. Jag har vänner som har både rottweillers och bullterriers och de är världens gosigaste och både väluppfostrade och lydiga. Det är inte så enkelt att det är svart eller vitt när det gäller hundar.

Idag är det alla hjärtans dag, ta lite extra hand om er hjärtevän idag. Visa lite extra ömhet och kärlek. Jag har förstått att min älskling har nåt lurt på G, det ska bli så spännande att se…

Inga kommentarer: