söndag, februari 04, 2007

Ett liv utan internet känns otänkbart!

Söndag igen, ännu en helg till ända (snart i alla fall). Jag är filmsugen som bara den, tror att jag ska se en medan Daniel är på träning och när han kommit hem ska vi ju se vår "stående" söndagsfilm, idag blir det "Rest stop" en skräckthriller (en favoritgenre). Filmen har inte fått nån fantastiskt bra kritik men det struntar jag i. Frågan är hur jag ska komma fram till vad jag ska se medan han är borta, Daniels filmutbud är ju gigantiskt!


I eftermiddag har jag suttit och kikat runt på nätet och vältrat mig i information, läst och diskuterat i forum och grunnat en hel del på ett ämne som är på tapeten här hemma. Internet är verkligen en gudagåva, en sån källa till information. Jag skulle aldrig klara mig utan det idag. Det går inte en enda dag utan att jag använder det till att söka information och göra ärenden. Det kan handla om telefonnummer, filmtips, restaurangers menyer, göra bankärenden, boka bilbesiktning, hämta dokument, shoppa....Jag har levt med tillgång till internet hemma i 11 år och vant mig nåt otroligt vid att ha allt detta tillgängligt. Allt man vill veta går att ta reda på. Ovärderligt säger jag bara!

Jag ska ta och anfalla Daniels filmmappar nu och se om jag kan hitta något som verkar locka. Sen när han har åkt ska jag inta soffan och krypa ner under filten och bara njuta av stillheten och (förhoppningsvis) en god film.

Inga kommentarer: