lördag, februari 03, 2007

En förmiddag på stan och en eftermiddag i köket


Jag och Daniel hade bestämt oss för att ta en promenad i "vårvädret", väl på väg slog det mig att vi skulle passera alla de tre butiker där jag har presentkort att lösa ut. Daniel tog långbenen och sprang hem för att hämta dem medan jag började rekognisera i den första butiken. När han kom tillbaka med presentkorten visade det sig att han blivit utringd på ett fel (han har jour sedan i torsdags) - så där rök vår promenad!

Nåja, jag tog i alla fall och kollade in butikerna själv. Köpte två nya vaser på en av ställena, det slår mig varje gång när jag eller Daniel fyller år att vi har en otrolig vasbrist. Det brukar sluta med vinkaraffer och ölglas som komplement *s*. För presentkortet jag fick av Daniel i julklapp hittade jag inget, jag vill inte bara dumköpa något utan vill verkligen att det ska vara något jag vill ha. Så jag avvaktar ett tag tills de fått in nya smyckeskollektioner. På tredje stället hittade jag en rolig grej, det fanns egentligen hur mycket sköna saker (i dubbel bemärkelse *s*) som helst där men jag valde i alla fall en...rosa sak - med öron ;-)

Jag passade även på att köpa oss lite vita liljor, min absoluta favoritblomma. Ståtlig, vacker, väldoftande och långlivad. Ja, helt underbar! De fick ta plats i en av mina nya vaser.

Nu ska jag sätta lite fart här. Jag måste hänga tvätt, fast först måste jag vika den som redan hänger. Sen tänkte jag röra ihop en tzatziki, skära grönsakerna till middagen (utskuren biff, ugnsrostade grönsaker, klyftpotatis och vitlökssås) och så har jag en vitkålssallad att ta itu med.

Back before you know it!

Inga kommentarer: