onsdag, mars 14, 2007

....en drös bollar i luften

Nu är jag trött. Hjärnan känns överarbetad. Vissa dagar är rushigare än andra och kräver att man har en drös bollar i luften samtidigt, folk drar i en här och folk drar i en där. Telefonen ringer, man åker ut på hembesök där man möts av frågor och där man lämnar löften om att kolla upp saker eller ordna saker. Sedan ska man komma ihåg detta när man är tillbaka på sin kammare och telefonen fortsätter att ringa *s* Idag har det varit precis en sån dag, in i det sista är man osäker på om man kommit ihåg allt. Sånt man skulle komma ihåg, anteckna, beställa, människor man lovat ringa eller saker man skulle kolla upp. Jag tror i alla fall att de flesta trådarna är ihopknutna, om inte så är jag ju faktiskt på jobbet i morgon också....

Idag fick jag mina papper om AT-forum med post, deltagarlista (jisses, vad folk!), vägbeskrivning, en lista på publikationer, ett häfte med abstracts (de studier som kommer att presenteras under AT-forums två dagar) m.m. Jag har även pratat med resebyrån och de har tagit emot min beställning så jag borde få information om restider och hotell vilken dag som helst nu. Spännande!

Nu är det snart dags för husvisning igen, 17:45 smäller det. Jag har vässat armbågarna *s* Skickade ett SMS till Daniel idag, det är dags för oss att ta och göra bankerna i stan ett besök för nya lånelöften. Jag fick dessutom veta av Erika i helgen att man faktiskt kan förhandla om rörliga räntor, det hade jag ingen aning om, dessutom verkar det göra skillnad vem man går till på samma bankkontor - lustigt! Jag fick ett tips av henne så det blir nog till att nappa på det.

Efter husvisningen blir det middag ute någonstans, för enkelhetens skull. Jag måste även förbi syrran en sväng, hennes nya hårddisk har inte funkat som den ska. Kanske räcker det med att koppla den till en USB-port i datorn (trots att det inte ser så roligt ut eftersom de lediga sitter på framsidan av lådan) istället för till hubben. Hon får upp nåt felmeddelande om att hastigheten inte räcker. Kanske fungerar det, kanske inte...

Inga kommentarer: