onsdag, mars 14, 2007

Helger är hårdvaluta

Helgerna är verkligen för korta och för få. I alla fall när man vill mysa på hemma, vårda sina relationer med familj och vänner, göra ärenden och sköta om sitt hem. Kommande helg har vi faktiskt inga planer alls, det känns riktigt skönt. Det var längesedan en helg helg var helt fri. Det är så skönt att ta det som det kommer och se vad som sker - och vad som faller en in.

Vi fick en förfrågan av Marianne från Skellefteå om hon kunde komma upp och hälsa på nästa helg, för oss är det fredag till lördag som fungerar eftersom vi i dagsläget har andra planer för lördagen. Vi får se hur det fungerar för henne. Sedan började jag och Tove prata om att vi borde ses, nu är det återigen ett tag sedan vi lyckades synka oss. Hon var dessutom grillsugen och sådant nappar jag ju på - direkt! Jag älskar att grilla! Vi kom fram till att vår enda gemensamt lediga "helgdag" är långfredagen så nu är den bokad! Sista helgen denna månad ska Daniel delta i Sunderby Cup och jag kommer att befinna mig i Bredåker med syrrans kids medan hon och hennes man intar vår lägenhet. Så den helgen finns det inga möjligheter för oss att träffa folk - inte gemensamt i alla fall...

Helger är hårdvaluta!

Inga kommentarer: