måndag, mars 05, 2007

Huslängtan

Längtan efter ett eget hus och en egen tomt stiger i takt med att intressanta objekt trillar in och med solen och vårens ankomst. Längtan efter att kunna gå ut barfota på en egen gräsmatta, grilla och äta ute i goda vänners lag, hänga ut tvätten och låta den torka i sommarbrisen och sedan njuta av den underbara doft detta resulterat i.

Nu finns det två intressanta objekt, nåt av dem måste väl kännas bra? Fast jag vet ju hur det är, bilder är en sak och verkligheten ofta en annan - jag är nog likadan när det gäller hus och förälskelse som med män(niskor) och förälskelse. Svår med andra ord! Fast jag är nog i ärlighetens namn bra mycket svårare när det gäller människor om man nu ska summera kärlekarna, där når jag ju....en (1)! Husen som jag fanstat för hittills är ju faktiskt två (om man räknar in det vi redan ägt och sålt en gång i tiden).

Rimligtvis borde jag inte kunna jobba eller göra så mycket annat, mina tummar är ju upptagna - för morbror och för hus.

Inga kommentarer: