söndag, mars 25, 2007

Plusgrader, solsken och fågelsång

Sommartid och våffeldagen idag. Klockan är justerad men några våfflor blir det inte här. Tror jag! Såvida inte Daniel bönar och ber om saken.

I går blev det middag på Kim Fook Garden i Luleå och sedan en bio, vi valde "Beck - den svaga länken" vilket nog var klokt. Den var bland de bättre Beck-filmerna som släppts på sistone. Några goda skratt åt Gunvald och "Stänkarn" blev det också. Väl hemma efter 20:30 blev det ytterligare en film, nämligen: "Are You Scared". Vi var helt klart inställda på att det inte var nån höjdarfilm men maken till skit...se den inte!

Här är det 4 plusgrader nu, solen skiner och fåglarna kvittrar. Vi ska bege oss ut i den friska luften en stund och avsluta med att handla inför dagens middag, som blir Paella. Jag har faktiskt varken lagat eller ätit det tidigare, hur man nu kan ha undkommit det under ett 31-årigt liv! I synnerhet när man älskar risrätter, räkor och kyckling...

I morgon är det jobb igen men tisdag är jag ledig, likaså fredag. Det blir med andra ord en kort och skön arbetsvecka för min del. Efter kneget i morrn åker jag och Daniel till Luleå för att fylla på skafferi, kyl och frys + en del annat. Jag får ju nämligen lön i morrn så därför har vi avvaktat tills vi båda har pengar. Jag måste också försöka hitta mig ett par vår/höstskor. Några som funkar nu och en tid framöver. Wish me luck!

Ha en ljuvlig söndag

Inga kommentarer: