tisdag, april 17, 2007

Gårdagen blev inte alls som planerad

Daniel kom hem från jobbet, helt trött och slut och kände dessutom lite stress över att hinna sova några timmar innan han skulle iväg och jobba igen. Så jag ringde Tove för att höra om vi kunde uppvakta henne nästa gång vi ses över middag istället. Hon ville dock hemskt gärna att jag skulle kika förbi så jag satte mig på en buss och åkte dit utan Daniel.

Istället för en snabbuppvaktning med Daniel blev det en helkväll där utan honom. Mycket trevligt ändå! Tove hade som vanligt ordnat fantastiskt god mat nämligen tre olika pajer - alla vegetariska (tomat-, purjolöks- och spenatpaj), fläskfilé, chilikyckling, potatissallad, bönsallad, bröd och vin. Jag blev kvar ett tag efter att släkten åkt och tog sista bussen hem efter 23. Ibland blir det inte som man planerat men minst lika trevligt ändå!

Jag vaknade till vid 04:30 när Daniel kröp isäng och han sov så gott när jag pallrade mig iväg till jobbet i morse. Ikväll måste jag verkligen packa inför i morrn och jag får inte glömma att föra över de pengar jag tänkt ha med till mitt VISA-kort, de ligger just nu på fel konto.

Nu ska jag åka iväg på ett möte!

Inga kommentarer: