måndag, april 16, 2007

Husdrömmen lever vidare

Husjakten går vidare. Syrran ringde i förra veckan för att tipsa om ett hus som låg ute på Blocket. Vi mailade lite med husägarna och fick en del bilder, huset ligger förvisso på det område vi önskar men det finns häststallar väl så nära och det vore dumt att chansa. Jag känner ju av allergin även utanför ett stall och det tycks bara bli värre och värre för varje år som går.

D ska och titta på ett hus på onsdag kväll, tyvärr kan jag inte följa med eftersom jag befinner mig i Stockholm då. Huset ser fint och fräscht ut men ligger inte på vårt drömområde. Det är i och för sig inte mer än några kilometer till stan så om kärleken slår till så får vi ta det resonemanget då.

Det vore verkligen drömmen att hitta ett hus till sommaren men jag vet ju att det inte är nåt man bara knäpper med fingrarna och fixar i ett nafs. Det är mycket som ska stämma...

Inga kommentarer: