onsdag, april 11, 2007

Jag och mitt behov av kontroll

Jag har ett enormt kontrollbehov emellanåt och det är jag mycket medveten om. Jag tycker om att planera och känner mig trygg i att veta hur saker och ting kommer att bli (även om det nu inte alltid fungerar felfritt).

Ta nu denna Stockholmsresa till exempel. Jag har fullkomligt vältrat mig på nätet. Jag har dragit ut tidtabellen för Arlanda express (som om den inte skulle finnas på Arlanda *s*), skrivit ut vägbeskrivningar och kartor från Map24 så att jag vet inpå metern hur jag ska ta mig från centralen till mitt hotell, för säkerhets skull har jag även skrivit ut en vägbeskrivning från hotellets hemsida.

Utöver detta har jag dragit ut en reseplan för pendeltåget mellan centralen och Älvsjö och även forskat i vilka spår som gäller samt vad som ska stå på pendeltåget, nämligen Södertälje. Inte nog med detta. Jag har även organiserat de papper som är aktuella för första dagen i en mapp dvs. de som har med resan från Arlanda till centralen och promenaden till hotellet därifrån att göra. I en annan mapp finns resplanen för centralen - Älvsjö, bekräftelse på bokningen, biljetter samt karta. Med tanke på hur sällan jag faktiskt är i Stockholm City numera så har jag till och med kollat in centralstationen och pendeltågen på Wikipedia så att jag har lite koll på hur det ser ut och vart jag ska ta vägen.

Jag veeeeeeet! Detta var kanske lite extremt men jag känner mig genast lugnare till sinnet. Tänk vad "lite" planering kan göra...*s*

Inga kommentarer: