onsdag, april 11, 2007

Jag är fylld av visdom

Jag har alla fyra visdomständer på gång de har varit på gång i några år och själva utväxten tycks gå sakta, så sakta. Jag besväras inte speciellt mycket av dem men då och då är det som att tandköttet kring en av tänderna fläks upp, ibland i samband med att jag råkat stöta till där med tandborsten och det är inte speciellt angenämt. Just nu har jag en sån otrevlig period. Jag kan inte låta bli att pilla med tungan där heller. Tandläkarna har sagt att jag kommer att få problem med mina visdomständer pga utrymmesbristen så jag väntar bara (med fasa) på att dagen U (utdragning) ska komma.

Jag lider faktiskt inte av någon tandläkarskräck, jag har bara haft ett litet hål som i och för sig genererade en pulpit (tandnervsinflammation) på äldre dar men då hade jag så djuriskt ont att jag kunnat pussa tandläkaren jag fick träffa. Hon var en sann frälsare! Tanken på att dra ut nån av dessa visdomsbjässar är däremot inget jag längtar efter, jag föreställer mig att det ska kännas som om någon försöker slita ut hela käkbenet på en...otrevligt, otrevligt!

Jag ser scener ur "Saw" framför mig *s*

1 kommentar:

Pia sa...

11 April
Kan inte annat än hålla med. Man vill krama tandläkaren som tar bort smärtan. Dessvärre har jag fortfarande ont i käken framför örat och kinden är svullen nu flera dagar efter jag varit hos tandläkaren. Mycket underligt, hoppas det inte är något annat problem.
angående visdomständer det gör bra ont efter de är utdragna.