torsdag, april 26, 2007

Kan man förskjuta dagen D(öden)?

Jag är inte alls den typ av person som skulle hänfalla åt spådom och profetior men jag har bekanta som gör det i tider av motgång. I går kom saken upp under en konversation på MSN. Min väninna hade fått rådet att undvika bilkörning under en period i sitt liv (antagligen för att spåkvinnan menat att något tråkigt skulle kunna komma att ske under denna period). Min väninna menade då att om det var så att något tragiskt skulle ske, så borde det ju inte att gå att fly undan detta genom att försöka undvika specifika situationer i livet. Detta tar hårt på henne och hon mår rent ut sagt skit pga saken. Jag vet inte alls vad jag ska svara henne på detta. Jag har dock lätt att rycka på axlarna åt det hela, eftersom jag aldrig skulle spå mig. Jag har varken intresse eller behov av saken.

Vad tror ni?

Är våra dagar räknade? Kan man förskjuta dagen D(öden)?

Inga kommentarer: