måndag, april 30, 2007

Pigga och alerta - eller hur var det nu?


Här hemma är vi decimerade. Jag har fått en släng av en förkylning, än har den inte knäckt mig men det känns som att jag har sirap i huvudet och en tight sittande turban på 20 kilo ovanpå. Jag vaknade kl 06 med otrevligt halsont också, det har lättat lite nu däremot. Daniel drabbades av en muskelbristning på vänster lårs baksida under matchen i går, så han haltar fram. En bra start på Valborgsmässoaftonen med andra ord...*s*

Jag har försökt kurera mig med två stora koppar thé, gjort en vitlöksstark tzatziki till i kväll och ska nu ta en varm dusch. Jag ska åka ut en sväng tänkte jag, ska handla en liten blomma eller något annat till värdparet som bjudit hem oss på middag ikväll och sen ska jag förbi till Agneta och installera ett bildprogram på deras dator. Det de har nu är kasst, det är ett betalprogram vars gratisperiod gått ut så det kräver sitt tålamod att använda det.

Jag tog i alla fall itu med hårfärgningen i går, så jag slipper det eländet idag. Nu ska jag i alla fall ta itu med resten. Dusch, sminkning, hårvård, måla naglar och sen ut en sväng...

Njut ordentligt av god mat, dryck, umgänge med nära och kära och värmen från eldarna där ute i kväll men ta det lugnt med fyverkerierna. Tänk på våra fyrbenta vänner som kryper ur skinnet av smällarna.

Inga kommentarer: