tisdag, april 03, 2007

Torskrom - igen

Nu har jag fått svar från Abba på min fråga om torskrommen som jag bloggade om i går. Svaret lyder som följer:

Hej.

Trevligt att du tog kontakt med oss. Vi har valt att ta bort den ur sortimentet. Ibland smärtar det att ta bort gamla fina produkter, den var både nyttig och god. I samband med Torskdebatten som var för ett antal år sedan, valde Abba att prioritera torskrommen till kaviarsortimentet. Torskrom på burk var en produkt med mindre volymer, men det var råvaran som var avgörande att den togs bort ur sortimentet. Det finns ingen torskrom att få tag på i Sverige, vad jag vet.

Konsumentkontakt
kate.eklund@abbaseafood.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Jag är stor älskare av torskrom.
Frågade under många år efter produkten i svenska affärer, men inget napp.

Så en dag handlade jag på den Dansk/Norska affären Netto (som har en skotte som varumärke). Där stod plötsligt ett "stim" med torskrom på burk. Romen tillverkas på Bornholm och smakar ungefär som barndommens torskrom. Nyttig till tusen och god stekt eller på macka.

Leta efter skotten och lycka till.

Björn Petersen

missj sa...

ja, den är en höjdare. Jag köpte själv hem några burkar när jag var i Danmark senast :)

Anonym sa...

Hej,var i hemköps butik i dag och letade efter torskrom på burk, men biträdet som jag frågade förstod inte frågan, när jag försökte förklara, då började jag känna mig som en fosil, så då frågade jag efter raketost, men inte heller det fanns.