söndag, maj 20, 2007

Fantastiska Wilbur

Underbara film!

Jag skulle så gärna vilja få tag på den. I går satt jag och försökte leta den på Google. Den har funnits ute i VHS-version på Tradera några gånger men priset tycks ha landat på mellan 400-500 kronor! Priset är hutlöst men det visar också hur älskad den faktiskt är, dessutom är VHS inget alternativ. Jag vill ha nåt som håller!

Denna rara berättelse har ju kommit i en nyversion under 2006 men det är den gamla tecknade filmen från 1973 med svenska röster jag vill ha tag på.

Mer än en tår föll då man såg denna film under barndomen.


Jag hittade lite frågor och svar om just "Fantastiska Wilbur". Här nedan är ett av svaren:

Det finns nog mååånga som är spekulanter på just den filmen. Företaget som distribuerade ''Fantastiske Wilbur'' (eller ''Charlotte's Web'' som den heter på engelska) gick i konkurs och inget annat bolag har köpt rättigheterna till den filmen igen.. Än i alla fall. Men vi är många som hoppas på att den ska dyka upp på marknaden igen.

De lyckliga som har den inspelad från TV när den gick på 80-talet, kommer nog att hålla HÅRT i sin kopia eftersom den bara finns att få tag i på privatmarknaden.

Själv har jag har min film i säkert förvar och den släpper jag inte ens för alla pengar i världen..

Inga kommentarer: