onsdag, maj 30, 2007

Hur lång tid ska det få ta...

...innan pengarna dras från kontot efter ett kortköp. 1,5 vecka tycker jag i alla fall är på tok för länge. Jag åkte taxi lördag den 19/5 och pengarna är fortfarande inte dragna. Just taxi har strulat förr med detta och när man precis glömt saken så dras pengarna från kontot. Mäkta irriterande.

På tal om pengar och irritation kan jag inte låta bli att störa mig på Bodens kommuns lönesystem. Är det meningen att man inte ska få någon lön för det jobb man utfört? Och är det meningen att jag (som arbetstagare) ska behöva ringa runt och jaga pengarna hos kommunens bank osv? Jag bli ond! Ilsk! Förbannad!


I övrigt blir det inget långt inlägg. Har feber och ont i halsen. Det började med ont i kroppen i går vid lunch och när jag kom hem från jobbet var jag knäckt. Lade mig på sängen för att vila direkt och pallrade mig inte upp förrän 22:30 - bara för att göra mig redo för natten. Har sovit kasst i natt, vridit och vänt mig, svettats och frusit om vartannat. Borde försöka få i mig lite mat också, senast jag åt var några salladsblad till lunch i går men känner mig inte speciellt hungrig sedan är halsen så himla ond att bara saliven gör ont. Nu ska jag återgå till sängen och vilan.

Inga kommentarer: