torsdag, maj 17, 2007

Nostalgi

Gymnasietiden. 1995, färjan mellan Umeå och Vasa. Vi hade så stort samlat pengar och planerat att göra en klassresa innan studenten. Vi kom inte överens om vad vi skulle göra, en del ville inte ditt, andra inte datt. Det slutade med att vi delade upp pengarna men ett gäng beslutade att åka i alla fall. Vi blev nästan halva klassen och det blev en båttur till Vasa. Oj, vad roligt vi hade!

På båten köpte jag och mina vänner Koskenkorva Pink Cat. Väl på hotellet blev det Spriteinköp och många turer ut till ismaskinen i hotellkorridoren. Jisses vad vi tyckte att den var god! När jag smakat den på äldre dar så tilltalar den mig inte alls på samma sätt, den är på tok för söt. Men då...ja, oj!

Minnen minnen!



Laura Ashleys No 1. Min absoluta favoritparfym när jag började vara ute i svängen. Jag fick den av mormor och jag älskade den. Nu är det evigheter sedan jag kände doften av den men doftminnet sitter kvar. Jag skulle gärna ha en flaska här hemma och jag är ganska övertygad om att vi skulle matcha varandra bra - även idag!

Inga kommentarer: