lördag, juni 09, 2007

Fotfadäs



För min del blev det studentmiddag med god mat i går. Sällskapet åkte hem hyfsat tidigt men jag och Agneta satt ute ett tag till och vandrade sedan vidare till en av hennes tremänningar för en drink och vidare färd ner på M/S Bränna. Allt väl så långt...

Väl på Bränna bestämde vi oss för att sätta oss ute på den nybyggda bryggan men när jag når slutet på landgången som ligger ute på bryggan så viker sig brädan under (som inte var förankrad) vilket resulterar i att jag kliver snett, bryter klacken på skon och ramlar på foten. Tack och lov att jag hade packat ner mina älskade flip-flops i väskan. Jag haltade mig hem i mycket sakta mak när vi gett upp för kvällen/natten och jag kan tala om att det känns i foten idag. Hade det inte varit för Daniel så hade jag knappt tagit mig på dass i morse, det är dock något bättre nu när jag varit på benen ett tag men jag funderar på att åka till jourcentralen och träffa en läkare för en snabb bedömning.

Vad som händer med min, Kristinas (och Daniels?) tankar på en Western Farm-kväll står skrivet i stjärnorna. Jag tror inte att jag pallar att stappla omkring där en hel kväll...

Nu ska jag försöka piffa till mig lite, se om kylen har nåt i frunchväg att erbjuda och sedan sätta mig med det ev. fyndet på balkongen ett tag.


Älskade syren, vacker och väldoftande!


En sån charmig motorvärmar

Inga kommentarer: