måndag, juni 25, 2007

Jakten på pungkulan!

Det har visat sig att syrrans 5-åring saknar en pungkula och de har varit till doktorn för att kolla upp detta. I fredags när jag var upp till dem för midsommarsillunchen fick jag se brevet som läkaren skickat efter undersökningen. Jag fick mig verkligen ett gott skratt. Det är underbart att läkaren adresserat brevet till sin faktiska patient (och inte hans föräldrar) och dessutom skrivit det med humor och lyckats avdramatisera hela situationen. Så här såg brevet ut:

Hej Max!

Vart har pungkulan tagit vägen? Vi hittade den ju inte alls. För att leta vidare bör man göra en röntgenundersökning och titta efter. Det är en jättestor kamera som tar bilder på insidan. Det är inte alls farligt och det kanske kan vara roligt för dig att se hur du ser ut inuti? Jag har skickat en remiss till Sunderby sjukhus och snart får du en kallelse dit och sedan får vi se vad vi hittar på. Man ska ju ha två kulor när man blir stor (en i reserv) och ingen av dem får ligga kvar uppe i magen - då kan man bli sjuk - så vi får leta reda på den. Trevlig sommar!

Inga kommentarer: