måndag, juni 18, 2007

Vad betyder kavaj på en bröllopsinbjudan?

Fortfarande ingen vidare sommar. Jag och Agneta tog därför en tur till Storheden för att fördriva några timmar. Fast jag egentligen inget skulle ha mer än vin till midsommarafton så lyckades jag komma hem med fyra kassar med diverse grejs. Jag köpte bland annat ett par bling-bling:iga tofflor, sååå söta - men Daniel undrade om han hamnat i tusen och en natt sen fick jag höra att han tyckte att jag gick fram som en uppspeedad smurf på amfetamin här när jag kom hem och skulle packa upp *s* Det kommer så mycket "narr" ur den där mannen...


Dagen började mindre roligt, hämtade ut mitt Ellos-paket. Som jag har längtat efter att få upp de nybeställda gardinerna, just nu har vi bara gardiner i vardagsrummet i väntan på på de nya och så visar det sig att både jag och Ellos klantat oss. Jag hade lyckats beställa 160 cm långa panellängder, trots att jag skulle ha 220 cm. Klantigt, ja! Från Ellos håll hade de lyckats skicka mig en tankini istället för det överkast jag hade beställt, lika klantigt det. Det var ju inte ens i närheten av att vara rätt. Så det var inte annat att göra än att packa ihop stora delar av paketet och skicka det på retur.

Nu är det i alla fall klappat och klart med Susanne och Christers bröllop, jag mailade och tackade ja till inbjudan i går. Daniel har nu fått vetskap om hur hans fotbollstider ser ut, han är tränings/matchfri den 11/8 då de gifter sig men har match dagen efter. Glad blev jag! Jag vill så gärna gå på bröllop och jag vill ju naturligtvis ha min älskling med mig.

En fråga bara. På inbjudan under "klädsel" står det kavaj, vad innebär det mer precist för oss båda? Jag har för mig att jag läst att kavaj kan innebära en finare skjorta för mannen och en(lång)klänning för kvinnan.

Inga kommentarer: