onsdag, juli 04, 2007

Det är omöjligt att sova...

... i denna värme. Jag bara vrider mig i sängen och det finns inget annat rum i denna helveteslägenhet (den är olidlig om sommaren då solen ligger på) som är svalare heller. Vad fasen gör man? Jag vill dra igång den portabla AC:n men Daniel vill inte ha den igång när vi är där inne. Vi hade den ju igång i går eftermiddag och kväll men tyvärr fungerade den inte som den skulle eftersom den behövde tömmas på vatten och detta upptäckte vi när det var försent. Kranvattnet blir heller inte så där iskallt som jag vill ha det så antingen får man köra isbitar eller hälla upp ett stort glas mineralvatten, för mig blev det det sistnämnda.

(Fy, vad jag känner mig gnällig nu *s*)

Detta är min tredje och sista semestervecka och hans första av två, likaså vår enda gemensamma (denna sväng). Vi har pratat om att ta tältet och åka iväg en dag i veckan för lite campande men jag börjar känna mig tveksam nu. Fast samtidigt kanske tältet är svalare, om in te solen gassar på förstås...

Vi får ta ett resonemang om saken när han vaknar. Nu ska jag i alla fall försöka rätta till mitt lakan och göra ett nytt försök att sova

Inga kommentarer: