måndag, juli 16, 2007

Ingen panik, alla på en gång!

Inget bloggande what so ever i helgen, det tenderar att bli lite så för mig. Egentligen vet jag inte varför, tiden är ju inte mindre än på vardagarna. Kanske prioriteringen blir en annan bara. Jag gör väl som vanligt då och skriver en kort summering.

I fredags efter jobbet beslutade jag och Agneta att vi skulle ses, solen sken och humöret var på topp. Det blev räkor, aioli och rostat bröd på hennes uteplats. Vi satt ute tills myggen blev nog så jobbiga, meddelade Daniel via SMS att jag var på gång hemåt och när jag lämnade hennes gård stod han utanför med cykeln och väntade så jag fick sällskap hem. Gulligt!

Jag och Daniel (+ syrran) inledde lördagen med att ta en frunch på Opalen, varsin smarrig räkmacka och sedan var vi laddade för dagen. Vi var vi ganska "planlösa" och hade bara några mycket lösa planer om att umgås med några bekanta med det rann ut i sanden, jag hann nog bara skriva in min fundering på vad man skulle roa sig med på MSN så kom ett meddelande från Kristina. Vi (jag, Daniel och Kristina) beslutade oss ganska snabbt för att ta en spontanutgång på Western Farm, några drinkar/glas vin på balkongen, lite sminka och mycket surra sen taxi ut till farmen. Jag hann faktiskt träffa på en nätbekant utanför, hade det inte varit för Daniel så hade jag nog varken sett personen ifråga eller känt igen honom. Där ute spelade Boppers, inte för att jag hörde så mycket av det men vi hade trevligt. Det är alltid ohyggligt mycket folk där vilket i och för sig är kul men det resulterar ju också i att köerna till toaletter och bar är monstruösa emellanåt. Sedan detta stående kaos när stället stänger, det trängs kring bussar, bilar och taxibilar - vi hade en jäkla tur som fick tag på en taxi inom loppet av en halvtimme egentligen.

Gårdagen bjöd inte på några stora överraskningar, paltkok och kvällsfilm plus en del hemmastök (tvätt m.m).

Måndagen har anlänt, likaså min hjälp på jobbet. Denna vecka blir kanske lite lugnare (vågar knappt skriva det *s*). Jag var otroligt trött om kvällarna förra veckan, dels beroende på att jag börjat jobba igen men också för att det var rätt mycket att hålla reda på, sedan gjorde ju inte det mulna vädret saken bättre. Dags att ta itu med dagen...

På återseende!

Inga kommentarer: