måndag, juli 09, 2007

Jobbfeber

I natt har jag sovit rent ut sagt kasst, dels hade jag svårt att somna sedan har jag vaknat ett otal gånger under natten, tydliga minnen av mobilens klocka har jag 03:28 och 04:50. Fy! Nåja, det positiva i kråksången är väl att jag lär somna ovaggad ikväll. Så här är det alltid när man ska åter till jobb efter en längre tids ledighet, jag drabbas av någon slags "jobbfeber".

Nu är jag i alla fall här, har lyssnat av röstbrevlådan och det var inte alls så illa som jag hade väntat mig, däremot var högen med lappar och remisser större än förväntat. Nu är det bara att börja beta av ärendena, för det lär trilla in nytt. That's the way the world works - och tur är väl det för annars hade jag ju stått här utan jobb *s*

Denna första vecka jobbar jag ensam, jag har dock fått gå upp i tid från mina 70% till 100% (de fem kommande veckorna) men nästa vecka kommer en vikarie och hjälper till i en månad. Det känns skönt. Det är rätt ohållbart att sköta tre distrikt ensam under 5 veckors tid. I alla fall om det ska bli minsta lilla kvalitet på det man gör - och kvalitet är ju helt klart att eftersträva.

Ikväll ska vi och titta på ett hus, det har varit rätt stiltje på den fronten en tid men nu har det åter dykt upp ett objekt som verkar lovande, näst intill perfekt - på pappret vill säga. Sedan återstår det ju att se vad hjärtat och hjärnan (eller snarare hjärtANA och hjärnORNA) säger på plats. Det är dyrare än vad vi egentligen hoppats och troligtvis lär priset stiga ytterligare när budgivningen sätter igång sen men å andra sidan är huset i princip "klart", utifrån det man ser på objektsbeskrivningen - vad besiktningsprotokollet sedan säger är ju en annan sak.

Spännande ska det hursomhelst bli.

Inga kommentarer: