tisdag, juli 24, 2007

Är inte på mitt allra mest soliga humör!

Hushistorian fortsätter och min irritation växer.

Jag har nu försökt få kontakt med mäklaren i 2 dagar nu, telefonpassningen tar vid varje gång (de har inte linjen öppen något under dagarna nu verkar det som). Jag har lämnat meddelanden och bett dem ringa upp, men inget. Till slut ledsnade jag och ringde mäklarens mobil, denna var avslagen och lämnade ett meddelande om att han har semester till den 1/8. Med tanke på att ingen ringt upp började jag fundera på om de stängt hela kontoret men det kändes också underligt.

Jag beklagar mig om saken för en väninna vars föräldrar håller på att sälja sitt hus och får då veta att att mäklarassistenten ringt dem idag eller i går. Alltså är någon på plats.

Jag blir mer och mer och mer övertygad om att de försöker dra ut på saken några veckor för att fler ska få upp ögonen för huset. Kan de inte åtminstone säga att så är fallet då? Eller åtminstone ljuga (om nu så är fallet?) och säga att det är säljarna som vill invänta fler intressenter ? Att bara tystna och undvika samtal är dålig stil....

Jag funderar på att ta mig en tur upp på deras kontor i morgon!

Inga kommentarer: