söndag, augusti 12, 2007

Bröllopsyra

I går bevistade vi ett trevligt bröllop mellan en av mina väninnor och hennes man. Själva vigselakten hölls i Harads kyrka och festen på Perbackagården, gästerna var ett 80-tal. Vigseln var jättefin, tyvärr fick en högtalare frispel och vräkte ur sig hemskt ljud under några sekunder och detta precis då prästen skulle fråga de tu om de villa ta varandra till äkta makar. Paret hade valt att spela Håkan Hellströms "Äntligen på väg" i kyrkan och det var där det brast för dem båda, tårar föll och de tröstade varandra. Jag glömde att fråga om saken men min gissning är att den låten har en speciell innebörd för just dem.


Festen var också himla trevlig, det är så skoj att få återse gamla vänner som numera inte bor kvar i Boden, maten var fantastisk och bestod av en buffé som några i kompisgänget slitit med i dryga dygnet. Drycken flödade fritt och snacksbordet var dignande. En del spex och tal blev det också och de flesta av det snällare slaget. Kort sagt en mycket trevlig tillställning, jag och Daniel åkte hem vid 01 då vi var mer eller mindre knäckta, då pågick fortfarande festen för fullt och brudparet var precis på väg att lämna festen för att åka till sitt hotell. Det pågick visst fler bröllop och bröllopsfester i länet i går kväll men alla verkar inte ha avlöpt lika smidigt och trevligt som den vi var gäster på. Förresten, jag klarade förresten hela kvällen i mina nya skor, visst var jag trött i fötterna mot slutet men betydligt mindre än jag förväntat mig.

Lite bilder:


I kyrkan


Måste ju visa Gunillas fina rockabillyfrisyr


Bordsplaceringen


Dukningen, gillade verkligen äppeldekorationerna


Buffén


Susannes brudbukett

Inga kommentarer: