tisdag, februari 20, 2007

Friska vindar i sovrummet

Jag fick mig ett gott skratt i går kväll. Jag är ju som sagt en notorisk vädrare när det gäller sovrummet, fönstret är oftast på glänt oavsett om det är 25 minusgrader ute och elementet är avslaget. I går var det ju faktiskt humant i sovrummet när vi lade oss, nämligen +12 grader. Visst kan det vara lite tufft precis när man lägger sig på de svala lakanet men sedan gosar man ju till sig under duntäcke och ev. extra filt. Underbart! Daniel var dock inte fullt lika förtjust, så i går drog han på sig mössan (dock med glimten i ögat). Det såg för charmigt ut där han låg under täcket med mössan på och så somnade han också…

Jag kunde bara inte låta bli att föreviga saken:

Från det ena till det fjärde…

Detta med att köpa rosor är ju ett lotteri, ibland hinner man knappt få hem dem innan de nickar och ibland verkar de aldrig vilja ge upp. Min ”Alla Hjärtans Dags”-ros står fortfarande lika vackert, trots att det snart är en vecka sedan.

Inga kommentarer: