onsdag, mars 21, 2007

Igår, idag och helgen

I går var jag ledig. Jag tycker om min lediga dag mitt i veckan. Tvättade tre maskiner och fick se mitt VBÅ x 2. Lite annat småplock i lägenheten hanns också med. Efter middagen gick jag till Agneta, surrade med henne och kikade på "Höök".

Nu rusar vi mot helg igen. Denna helg är också hyfsat oplanerad. Marianne från Skellefteå skulle ju ev. ha kommit upp på fredag men det är skjutet på framtiden. Lördag ska jag och Daniel gå på bio och se "Beck" eftersom den går här i stan. Det är väl ingen film som "kräver" bio men det är ju rätt mysigt att se film på annat ställe än i egen soffa ibland. Jag var preciiiiis in på Folkets Hus hemsida och ser där att filmen går redan kl 16:00 eftersom de ska visa "Barberaren i Sevilla" live från Metropolitan i New York på Sagabiografens skärm. Bio klockan 16 lockar inte så nu blir det visst Luleå för oss istället, middag på stan och kanske en annan film.

Idag har jag inte så mycket på agendan på jobbet, det kan vara rätt skönt med såna dagar också emellanåt. På förmiddagen har vi i alla fall ett möte med ett fackligt ombud då vi äntligen ska få reda ut lite frågetecken kring detta med LAS, resurspooler, övertalighet och anställningar. Det är ju en del frågor som snurrar i huvudet (som jag berättat om tidigare).

Inga kommentarer: