onsdag, augusti 15, 2007

Ingen mysmorgon i sängen

Godmorgon! Välkommen till en solig och varm dag!

Jag har beslutat mig för att inte radera min blogg hos Aftonbladet, i fall jag ändå känner att jag saknar community-känslan, det är så lätt att få till konversationer och diskussioner där. Det är, enligt min åsikt, Aftonbladets starka sida.

Jag är ju tillbaka på 70% anställning nu under tre veckor, detta innebär någon extra ledig dag och dagen idag är veckans lediga dag. Vaknade 08:30 en smula förvirrad tills dess att jag förstod att jag är ledig. Tänkte slumra en stund till men så ringer min mobil, det är Mats från mäklarbyrån. Han hade fått en påringning från säljarna som undrar vart handpenningen på huset, som skulle ha varit inbetalt går, tagit vägen. Jodu, det undrar jag också! Mäklaren hade lovat att skicka kontouppgifterna till vår handläggare på banken som i sin tur skulle betala in pengarna. Jag trodde i min enfald att detta hade löst sig. Mats skulle i alla fall ringa vår bank och det avser även jag göra. Jag vill ju veta. Detta telefonsamtal innebar i alla fall att jag blev klarvaken så det var lika att kliva upp.

Nu ska jag äta lite framför reprisen av gårdagens "Våra Bästa År", sedan blir det en dusch, sminkning och troligtvis ett besök till banken (måste växla in våra mynt och sedlar som vi sparat) och få in det på semesterkontot. Dessutom ville Jeanette att jag skulle följa med henne på stan och hjälpa henne med "shorts-shopping".

Inga kommentarer: