torsdag, augusti 16, 2007

Mycket att tänka på

Jag har börjat ta itu med en del av de saker som följer med en flytt, beställt Telias bredbandstelefoni och ska beställa ADSL genom dem också. Visst, Bredbandsbolaget som vi är kunder hos kunde även leverera till huset men det var bl.a erbjudandet om en trådlös router som gjorde att vi valde Telia. Detta innebär dock ett nytt telefonnummer för oss fr.o.m 15/10. Senare ska jag även ta kontakt med Bodens Energi angående elen och fjärrvärmen, Länsförsäkringar angående hemförsäkringen och adressändring. Det är dock ingen brådska med detta. Sen funderar jag, ska man kontakta kommunen angående vatten och avlopp överhuvudtaget eller är detta nåt som sker per automatik? Jag har glömt...

Tjafset om handpenningen löste sig i går, det var mäklaren som glömt/missat att meddela säljarnas kontonummer till vår handläggare på banken. När hon fått detta satte hon in pengarna på stört. Skönt att det löste sig så pass snabbt ändå. Säljarna hann ju "jaga upp" sig lite och jag förstår dem. De håller på att avveckla sina jobb här uppe samt starta upp sina nya jobb nere i Sveg och ska packa och flytta under helgerna. Första helgen i september kommer de att vara här i Boden för att fixa det sista och då ska vi träffa dem och ta en vandringen genom huset och gården för att se över vad se lämnar kvar och vad vi ev. är intresserade att ta över.

I övrigt? Var ut med Jeanette på stan i går, först lite bankärenden i form av inväxling av sparade mynt och sedlar sedan en tur till Lindex. Jag var ju med som "shoppingassistent" åt Jeanette men kom själv därifrån med två tröjor, en tunika, en sminkväska och en underlagskräm för det facila priset av 205 kr. Idag har jag hämtat ut ett efterlängtat paket på posten som direkt genererade en utgift till, så det kan gå *s*

Nu ska jag ladda för en kväll med Pernilla. Vi ska köpa hem lite mat, prata strunt och allvar och kanske se en film. Det ska bli mysigt, vi har ju haft lite problem med att synkronisera våra kalendrar på sistone.

Inga kommentarer: