måndag, augusti 13, 2007

Ska jag flytta igen?

Jag funderar på att flytta tillbaka till Blogger pga Aftonbladets massiva problem med sin bloggtjänst. Lusten att starta upp något helt nytt är obefintlig men jag har ju denna sedan tidigare och ser nu att den är bättre än jag upplevde den förr, den är mer lättmanövrerad, snabb och har fler funktioner/finesser.

Saken är bara den att jag ogillar att ha min "dagbok" utspridd på flera sidor och jag vill gärna ha hit det jag skrivit på Aftonbladets blogg, tyvärr finns ingen importeringsfunktion hos Blogger men det tycks vara på väg (frågan är bara när?). Så jag funderar faktiskt allvarligt på att sätta mig med copy & paste för att samla allt här. Helt galet, jag vet. Det är ett massivt jobb!

Men vad gör man? Jag är en vän av ordning och struktur och vill ha allt på sin plats, så även med bloggen.

Jag ska testa lite nu i alla fall, måste se om inläggen sorterar sig automatiskt efter datum och kanske få en föraning om vilket jobb som ligger framför mig.

Inga kommentarer: