lördag, augusti 25, 2007

Jag har varit ute på bus

Slänger in ett litet livstecken bara. Är himla trött ikväll, ätit kinamat (bami de luxe) och sitter nu och kollar film; "Så som i himmelen". Jag har det så himla mysigt, balkongdörren står på glänt, regnfrisk luft söker sig in och jag kurar i sköna soffan under filten. Lyx! Tidigare idag har jag varit ute på lite bus, jag har nämligen varit behjälplig i en "kidnappning" av syrran. Jag lurade henne att jag ville ha skjuts till en fest i en by utanför stan och snäll som hon är ställde hon naturligtvis upp, men istället för att hon fick skjutsa mig, skjutsade jag henne...hem - men med ögonbindel och en massa kringelkrokar. Där hemma väntade hennes familj, vänner och grannar med mat, presenter och gratulationer på 30-årsdagen (som infaller i morgon). Min fantastiska Jill blir 30 år, tänka sig! Jag valde dock att inte stanna på festen utan åkte istället hem för att ha en stillsam kväll för mig själv, sådant kan vara nog så skönt och behövligt. Daniel är just nu på banketten och har skoj (hoppas jag), lite festligheter innan sista matchen i morgon och sedan bussresa hemåt på eftermiddagen. I morgon har jag och Jeanette planerat att laga mat ihop, hon hade en laxsida i frysen som hon ville ha hjälp med.

Nu ska jag återgå till soffan, film och filt. Ta hand om er där ute!

Inga kommentarer: