torsdag, augusti 09, 2007

Mina (vardags)morgonrutiner

Knep denna lista hos The Goddess

Bäddar du sängen varje morgon? Ja, såvida det inte planeras byte av sänglinne på kvällen förstås.

Sminkar du dig varje morgon? Absolut!

Tvättar du håret varje morgon? Nej, försöker nöja mig med hårtvätt varannan dag. Duschar gör jag i stort sett varje morgon men det beror också på om jag duschat kvällen innan. Nu känner jag mig genast hemsk och ego med tanke på ett blogginlägg jag läste igår.

Rena underkläder varje morgon? Javisst

Äter du frukost varje morgon? Vad är frukost? Något man absolut måste inmundiga före jobbet? Jag äter inget hemma men väl smörgås och thé/kaffe på jobbet kl. 9.

Lägger du fram kläder kvällen innan? I princip aldrig men visst har det hänt

Vad är det första du gör på morgonen? Ett toabesök och efter det bäddar jag sängen

Hur lång tid behöver du på dig? Det hänger ju på duschen och den ev. hårtvätten men kanske 30-45 minuter.

Surfar du innan du går till jobbet? Har datorn stått på under natten så kan det hända, annars inte.

Är du morgonpigg eller skit-trött? Jag skulle gärna ligga kvar ett tag till...

Vad har du för sorts väckarklocka? Jag använder mobilens alarmfunktion

Lyssnar på musik på morgonen? Nej, inte hemma men när jag kommer till jobbet åker radion oftast på

Sover du i pyjamas/nattlinne? No way, på tok för knöligt och varmt. Sover oftast bara i trosor, möjligtvis en t-shirt ibland.

Läser tidning på morgonen? Jag kollar de lokala morgontidningarnas nätupplagor på jobbet

Inga kommentarer: