tisdag, augusti 21, 2007

Pengar in och pengar ut

Jag har precis läst Tinas blogginlägg om "nakenchocken" som sprider sig genom bloggosfären, jag väljer dock att inte haka på den - inte här i alla fall *s*

Jag har pratat med lönekontoret nu och fått lönen korrigerad. Skönt att ha det gjort, det hade blivit fattigt annars. Jag har ju en hel del överföringar på G, jag har dels mina fasta utgifter, sedan har jag beställt kläder och skor för säkert 2000:- denna månad och sedan vill jag såklart ha in så mycket som möjligt på mitt fickpengskonto så denna sista månad innan avresa dras 4000:- dit.

En del tycks byta mobiler som andra byter underkläder, här är ett exempel. Jag menar inget illa med detta utan tar det bara som ett exempel, jag lägger i allmänhet hellre pengarna på annat än mobiltelefoner. Min tanke var faktiskt att aldrig skaffa en mobiltelefon överhuvudtaget men när jag och syrran fick varsin av våra föräldrar för åtskilliga år sedan utvecklade jag ett beroende av den - som de flesta andra. Idag är den en extrakamera, mitt minne, min väckarklocka, min anteckningsbok, min telefon-/adressbok, min kalender, min konverterare (på utlandssemestrar) och naturligtvis en kanal för kommunikation i alla dess former. Jag är just nu inne på min fjärde mobiltelefon, de flesta har jag använt tills dess att de gått sönder på något sätt. Min nuvarande (en älskad Sony Ericsson S700i) är snart tre år gammal och har börjat trassla lite för mig, dessutom är den riktigt sliten och nött - färgen har flagnat och displayen börjar vara repig. Så nu har jag faktiskt beslutat mig för att skaffa mig en ny mobil, trots att min nuvarande faktiskt fungerar. Mobiltelefonen är beställd och jag håller mig till Sony Ericsson som jag tycker om och är väl inarbetad med. Denna gång blir det en SE K810i som har just de funktioner jag önskar av en mobiltelefon, dessutom kan man köra Live messenger med den, som jag i helgen (tack vare Kristina) upptäckte var en rätt rolig funktion. Så nu väntar jag som ett barn på jultomten...

Nu är förresten resehandlingarna i vår ägo vilket känns underbart. Jag har redan ögnat igenom dem lite, jag var så otroligt nyfiken på vilka hotell som bokats åt oss. Hotellen i San Francisco, Monterey, Solvang och Los Angeles är detsamma som förra sommaren medan hotellen i Las Vegas (2 stycken) och San Diego blir nya för oss. Resan kom genast så mycket närmare! Jag hör på Daniel att han är less och trött nu, två veckors sommarsemester är inte mycket och att sedan genast kastas in i nya arbetsuppgifter och nya ansvarsområden gör inte att kropp och hjärna går på lågvarv direkt. Snart åker vi min älskling...snart! Härda ut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hallo! Jag vill se!"!!!!!!!!

missj sa...

Du har ju redan lite koll...*s*

Anonym sa...

Lite då...väldigt lite.... ;)