fredag, augusti 31, 2007

Piggelin for me please

Jag är så himla trött just nu; antihistamintablett i morse, möte hela förmiddagen (dessutom ett möte som triggar igång en del funderingar som i sig är tröttande), lunch på detta och sedan en hyfsat lugn eftermiddag på jobbet (mest administrativa sysslor). Summan av kardemumman är ju som att ha lagt in en beställning på trötthetsbacillen. Pust!

Fredag, ljuvliga fredag. Helgen ligger framför en och öppen. Ikväll vet jag inte vad som sker men i morgon är det i alla fall middag hos mina föräldrar som gäller, sedan vet jag inte hur det blir med den ev. utgången med Ditte. Annars lät det som att Kristina var sugen så det är inte omöjligt att den blir av hursomhelst. Daniel har jour sedan igår så han är låst för några större äventyr i en veckas tid nu.

Annars? Hade en småstressig gårdageftermiddag, Daniel hämtade mig på jobbet vid 16:30. Ut på Bodens möbelaffär för att kolla in rean och titta lite mer på soffan vi är sugen på. Den är så fin men otroligt "vräkig", vi måste ta med en tumstock och kolla av hur den kommer att passa i vardagsrummet när vi träffar säljarna i huset i helgen. Klockan 17 skulle jag och Jillan vara hos en kvinna och kika på en present till mammsen, vi kom därifrån med totalt sex av dem (skriver inte vad här, om utifall att hon skulle ha hittat hit *s*), därifrån hem, skynda laga mat, kasta i sig mat och sedan ut på promenad med Agneta. Det blev mer av en spatserande promenad, jag hann inte ens byta kläder till nåt bekvämare efter jobbet. Avslutade kvällen hos henne med att hjälpa till att beställa tackkort till de som uppvaktade hennes dotter på studenten, dricka kaffe och prata en stund. Var trött som en älg när jag kom hem men satte mig vid datorn som hastigast, hann hamna i lyssnarrollen på MSN och kände mig (som vanligt) hemsk som var tvungen att bryta för att få gå och sova men jag hade absolut ingen ork att lyssna eller ge några bra råd just då.

Nu ska jag avsluta arbetsveckan, hålla tummarna för att solen vinner väderkampen som pågår här ute (regn ena stunden, sol andra) och invänta att piggelinet kommer över mig...

Inga kommentarer: