fredag, augusti 31, 2007

Hur länge ska en stukad fot besvära?

Jag vet att jag borde ha lindat den minuten efter att jag gjorde mig illa (det gjorde jag först 3-4 dagar efteråt) och jag vet att jag borde ha besökt en läkare för att kolla upp att det inte handlade om en spricka eller så men nu gjorde jag inte det.

Jag tror att det var fredag den 8 juni som jag underlaget jag gick på försvann under mina fötter, jag trampade snett, bröt klacken och föll på foten, morgonen efter kunde jag inte ens punktmarkera utan fick ta hjälp av Daniel för att ta mig på toaletten. Naturligtvis har det lättat nåt otroligt men jag känner fortfarande av det. När jag varit på benen länge så blir jag lätt trött i foten och sväller lite om den och när jag kastar upp benen på fåtöljens armstöd (som jag gärna gör) och råkar ha andra benet över foten kan jag knappt stå på den tillen början när jag rest mig upp. Likväl har jag haft svårt att gå i mina älskade flip-flop:s som inte suttit fast ordentligt på foten. Jag går oftast med skor som har lite klack, i morse tog jag ett par promenadskor av "gympamodell" och kände genast av foten. Jag känner inte av den på samma sätt när jag har lite klack.

Är detta normalt nästan 3 månader efter en stukning?

Inga kommentarer: