lördag, september 08, 2007

En hälsning från byn

Här är det huset fullt, Max och Lina har kompisar här mest hela tiden. En del är otroligt pratsamma, just nu har vi en liten 3-årig tös här som är lika mycket kring mig och pratar, visar konster och ställer frågor som hon är kring Max och Lina *s* Dessutom har vi två katter här, en är lite mer för sig själv medan kattungen (den på bilden) är otroligt kelen. Hon spinner så att väggarna skakar och vill hela tiden vara med. När jag började skriva detta inlägg satt hon på min högra axel och spann. Mysigt - men lite krångligt *s* Så jag "dumpade" av henne inne hos barnen...

Annars?
Här är det fullt familjeliv, vi måste ju assistera Lina lite ibland eftersom hon har höger arm i gips men hon klarar det allra mesta själv. Duktig tös! Tvättmaskinen går, har vikt undan tvätt från bastun och tvättställningen. Tänkte försöka minska söndagsjobbet åt syrran när hon kommer hem igen. Daniel är just nu nere på stan och handlar lite, hämtar tofflor (det är golvkallt här *s*) och min laddare till mobilen.

Mammsen avslöjade i förrgår att hon ska komma förbi med kroppkakor och smörgåstårta i eftermiddag. Mums! Lina hade framfört önskemål om "kroppisar" när vi var där förra helgen så nu blir det så, pappa bjöd på smörgåstårta på jobbet i går och då brukar hon alltid göra några extra tårtor till till nära och kära och vi ska få en bit idag. Mammas smörgåstårta är underbar! Ikväll ska Daniel och se fotboll i bygdegården där de ska ha en pubkväll, himla lägligt att vi är här i byn just då, han har ju inte alls långt dit härifrån.

Nu ska jag läsa lite bloggar och kolla Norrlandskontakten, Vilda Webben och tidningarna. The daily routine.


Inga kommentarer: