fredag, oktober 26, 2007

Hurra, hurra vad vi är bra!

Det blev ett andrapris för min arbetsplats i "Företagets Häst", inte illa med tanke på hur många som faktiskt var med från början. I går deltog de 12 finalisterna och där placerade vi oss som sagt 2:a. Vinsten ger oss 5000:- i travrestaurangen, sedan tillkommer ju de närmare 3000 :- som V5:an gav. Nu är vi ju 32 stycken som ska dela på detta men det ger oss nästan 250:- var i restaurangen. En trevlig kväll ute med andra ord, eller ett bidrag till en sådan i alla fall. Kul! Suget att gå på tjejkvällen nästa fredag väcktes också: 199:- för välkomstdrink, medelhavsbuffé, ett glas vin/öl, en del i ett V5-system samt deltagande i utlottning av priser från sponsorer. Ett riktigt bra pris tycker jag. Sedan är det ju så skoj att ila iväg och spela på nån häst i nåt lopp då och då. Riktigt spännande till och med.

Några timmars jobb jobb sedan är det helg. Skönt! Idag måste jag ila hem en sväng vid lunchtid för att Piteåortens föräkringsbolag ska komma förbi och besiktiga våtutrymmena för vår försäkring. Vad fredagen sedan inrymmer vet jag inte men jag är sugen på en hemmamyskväll. Agneta frågade om jag ville komma förbi till henne en sväng vilket i och för sig låter trevligt men jag/vi skulle verkligen behöva en hemmakväll på tu man hand. Nåt gott att äta, lite bubbel och kanske en bastu? I morgon tidigt på förmiddagen blir det ju en resa till Luleå för lite mer shopping till huset.

Daniel, jag vet ju att du läser här. Nåt förslag till middag i kväll? I need some inspiration! :-)

Inga kommentarer: